زندگی از نگاه من

جایی واسه چیزایی که تو هیچ جا نیست!!

زندگی از نگاه من

جایی واسه چیزایی که تو هیچ جا نیست!!

سه نقطه از خوش آب هوای دنیا

سه نقطه از خوش آب و هواترین مکان‌های دنیا برای زندگی

آسمان خاکستری، صبح و عصری تاریک و … هر ساعت جلوی شما را گرفته‌اند! شاید این‌ها برای یک زندگی لذت بخش اصلا جالب نباشد. طبیعی است که شما هم دوست دارید تا صبح‌ها، با دیدن آفتاب از خواب بیدار شده و نسیم خنک صبحگاهی صورت شما را بنوازد! کمی رمانتیک است و چیزی شبیه به فیلم‌های هالیوودی؛ اما در جهان هستند مناطقی که این رویداد، برای ساکنینش تکراری شده و هر روز همین وضع را دارند. جالب است نه؟!

Cartagena_de_Indias_desde_el_cerro_La_Popa-colombia

در سال 2015، گروهی از محققین و سردبیران شروع به تحقیقی در این باره کردند و در این روند اطلاعاتی را راجع به بهترین آب و هوا در جهان برای زندگی جمع آوری کردند. اصولا سنجش آب و هوا کار سختی است. در این میان مشخص کردن بهترین آب و هوا برای زندگی سخت‌تر از آن است. چون باید دما، باران، رطوبت و بارش همه و همه بررسی شده و در طول سال مورد بازبینی دقیق قرار گیرند.

گاهی هوای سرد یک منطقه برای برخی از افراد بسیار لذت بخش است و گاهی نیز هوای داغ تابستانی را برخی از انسان‌ها با جان و دل می‌پذیرند، به همین دلیل شاید بیان کلمه بهترین، برای ویژگی چون آب و هوا کمی سخت باشد.

در اینجا به سه کشور اشاره می‌کنیم که توانسته‌اند بهترین امتیازها را در رده بندی دل چسب‌ترین آب و هوا در جهان کسب کنند. مورد مشترک این کشورها این است که همگی در ارتفاع 5 هزار پایی از سطح دریا قرار دارند و همگی در مناطق استوایی واقع شده‌اند.

  • اکوادور: سرزمین بهارهای ابدی

پایتخت کشور اکوادور یعنی کیتو، یکی از بهترین نقاط زمین است! به قول یکی از دوستان، شاید بهتر از آب و هوای این شهر نتوان جایی در کره زمین پیدا کرد. مردم آنجا اکثر اوقات تنها به یک تی‌شرت و یک شلوار جین نیاز دارند! همیشه هوایی عالی در کنار ابرهای در حال حرکت و آفتابی لذت بخش.

quito

میانگین دما هوا در این کشور بین 15 تا 21 درجه است! یعنی نه نیاز به کولر دارید و نه بخاری! عجیب است نه؟!

این منطقه تنها دو فصل دارد، تابستان خشک و زمستان بارانی! اما هیچ کدام بیش از حد اذیت کننده نیستند.

  • کلمبیا: از دو فصل لذت ببرید

کلمبیا یکی از همسایگان اکوادور بوده و آب و هوایی شبیه به آنجا داشته و تنوع جغرافیایی لذت بخشی نیز دارد. پس هر توریستی با رفتن به این منطقه به هیچ وجه پشیمان نخواهد شد. شهر Medelin در واقع به‌عنوان شهری با بهار ابدی شناخته می‌شود و نام دیگرش شهر گل‌هاست. در این شهر در ایام زیادی از سال می‌توانید شاهد گل‌های زیبای رز، ارکیده، داوودی و ده‌ها گل زیبای دیگر باشید.

Cartagena-Colombia-palenquera-Jose-Balido

ارتفاع این شهر، حدود 5 هزار پا بالاتر از سطح دریاست. میانگین دمای هوا در این کشور و شهر مدلین، روزها 27 درجه و شب‌ها حدود 17 درجه است. این منطقه نیز همانند اکوادور دارای دو فصل مرطوب و خشک است. از مهرماه نیز فصل پر باران این کشور آفاز می‌شود.

این کشور با همین آب و هوای جذاب، بهترین قهوه‌ها را به دنیا صادر می‌کند.

  • مکزیک: جایی برای پیدا کردن بهترین آب و هوا

زندگی در کشور مکزیک یک شانس فوق‌العاده است. این کشور با آب و هوای فوق‌العاده‌اش می‌تواند رویایی‌ترین دوران زندگی یک فرد را رقم بزند. رطوبت بسیار کم، روزهای آفتابی بسیار زیبا و لذت بخش، انبوه گل‌های زیبا در طول سال و بهتر از همه، عدم وجود برف و یخ در سال!

Amazing-Nature-Landscape-of-the-World-Sea-Shore-in-Mexico-the-Blue-Sky

جزیره چاپالا که در ایالت جالسیکو در جنوب شهر گوادلاخارا قرار گرفته است، یکی از بهترین آب و هواهای موجود در زمین را دارد. (چه جمله سنگینی!)

این دریاچه، توسط کوه‌ها احاطه شده و همین باعث می‌شود تا از بادهای سنگین شمالی در امان باشد. این اتفاقات کمک کرده است تا دمای میانگین این منطقه در گرم‌ترین فصل سال تنها 32 درجه و در سردترین ماه سال یعنی ژانویه، هوایی معادل 23 درجه سانتی گراد داشته باشد. باران‌های پی در پی در این نقاط، کمک کرده است تا کوهستان‌های این منطقه همیشه سر سبز و زیبا باشند. واقعا هم که زیباست!

خب، آیا دوست دارید در این مکان‌های رویایی زندگی کنید؟

بهترین آب و هوا برای شما چیست؟! آیا زمستان و برف‌بازی‌اش را دوست دارید، یا ترجیح می‌دهید پاییز باشد و در هوای بارانی دونفره کمی قدم بزنید؟! البته کشور ما هم از این مناطق کم ندارد، اگر آَشنایی دارید، با ما در میان بگذارید.

سفر به سوئیس ایران!



سفر به سوئیس ایران!


 

 

سفر به سوئیس ایران!

 

.

این روزها دنا کوهنوردان بسیاری را به خود می بیند. استان چهار محال و بختیاری که در اغلب روزهای سال،سردترین نقطه کشور است در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان اولین مفاهیم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری تقریبا هفت ماه از سال برف دارد و به اعتقاد کارشناسان گردشگری همین قابلیت زمینه بسیار خوبی برای گردشگران ورزشی است.

 

 

● کوهرنگ


کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این استان محسوب می شود. پیست اسکی چلگرد در این شهر قرار دارد که یکی از مراکز اسکی معروف کشور است. پیست چلگرد در دامنه کوه کارکنان چلگرد، مرکز کوهرنگ، قرار دارد و سالانه میزبان خیل عظیمی از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش اسکی است.

 


● فارسان


فارسان یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری و بخشی از پیکره پرجاذبه ایران زمین است که دارای ویژگی ها و قابلیت های کم نظیری است. فارسان، مهم ترین کانون شهری در قلمرو سردسیر عشایر هفت لنگ بختیاری است و ییلاق عشایر بختیاری محسوب می شود. در زمان حکومت آل بویه این شهر مرکز فرماندهی حکام بود که هنوز قلعه هایی به نشانه اقتدار و سلطه خوانین در منطقه از آن زمان باقی مانده است. یکی از دیدنی های جالب منطقه فارسان، کوچ طوایفی از ایل بختیاری است. تماشای کوچ عشایر و نقل مکان چندین ایل با کلیه مایملک با چهار پایان و مراسم حین این تغییر محل، بسیار دیدنی است.

 

 

● اردل

 

اردل در فاصله 86 کیلومتری بروجن و 95کیلومتری جنوب غربی شهرکرد، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

در میان ایلات و عشایری که در مناطق اطراف این شهرستان زندگی می کنند، صنایع دستی رواج زیادی دارد که از آن جمله می توان به بافت انواع قالی های محلی، گلیم، جاجیم، چوقای محلی، پشتی، خورجین، سیاه چادر، نمکدان و سفره آردی اشاره کرد.

 

 

● پیرغار و کتیبه های تاریخی اش


در 32 کیلومتری شهرکرد، به شهرستانی به نام فارسان می رسید، پنج کیلومتر مانده به فارسان، روستایی به نام ده چشمه وجود دارد. در این روستا مجموعه طبیعی- تاریخی پیرغار با چشمه های پرآبی که دو کتیبه تاریخی را فرا گرفته، در جلوه گری می کند. آب همچون دانه های مروارید از این چشمه سرازیر و آبشاری بلند از آن ساخته است.

 

در این مکان طبیعی دو کتیبه تاریخی که قسمتی از حوادث دوران مشروطیت را نقل می کند بر صخره سنگ ها حک شده است. قبل از رسیدن به فارسان در یک سه راهی، تنها 15کیلومتر راه را به سوی شهر جونقان طی کنید، تا به این مکان برسید.

سخن افراد بزرگ تاریخ

سخنی از رابیندرانات تاگور شاعر هندی

خدایا آنان که همه چیز دارند به جز تو

              به سخره میگیرند     

           ..... آنان که هیچ چیز ندارند به جز تو            



سخنان البرت انیشتن

 

 

* «اگر انسان‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معده‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت.»

* «اگر واقعیات با نظریات هماهنگی ندارند، واقعیت‌ها را تغییر بده.»

* «تا زمانی که حتی یک کودک ناخرسند روی زمین وجود دارد، هیچ کشف و پیشرفت جدی برای بشر وجود نخواهد داشت.»

* «تخیل مهمتر از دانش است.علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر می‌گیرد.»

* «سعی نکن انسان موفقی باشی، بلکه سعی کن انسان ارزشمندی باشی.»

* «سخت‌ترین کار در دنیا درک [فلسفهٔ] مالیات بر درآمد است.»

* «سه قدرت بر جهان حکومت می‌کند:۱-ترس ۲-حرص ۳-حماقت.»

* «علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.»

* «متوجه هستید که تلگراف سیمی به‌نوعی یک گربهٔ بسیار بسیار درازی است که وقتی دم‌اش را در نیویورک می‌کشید، سرش در لوس‌آنجلس میومیو می‌کند. این را می‌فهمید؟ و رادیو هم دقیقاً به همین شکل کار می‌کند؛ شما پیام‌هایی را از اینجا می‌فرستید و آنها در جایی دیگر دریافتشان می‌کنند. تنها تفاوت در این است که دیگر گربه‌ای وجود ندارد.»

* «مسائلی که بدلیل سطح فعلی تفکر ما بوجود می‌آیند، نمی‌توانند با همان سطح تفکر حل گردند.»

* «من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یک پدیدهٔ نسبی است.»

* «مهم آن است که هرگز از پرسش باز نه‌ایستیم.»

* «هیچ کاری برای انسان سخت‌تر از فکرکردن نیست.»

* «دین بدون علم کور است و علم بدون دین لنگ است.»

* «در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط کوچکی که در نظرما مستقیم جلوه میکند در فضا امتداد یابد خواهیم دید که منحنی است.»

* «به آینده نمی‌اندیشم چون به زودی فرا خواهد رسید.»

* «به‌سختی میتوان در بین مغزهای متفکر جهان کسی را یافت که دارای یک‌نوع احساس مذهبی مخصوص به‌خود نباشد، این مذهب با مذهب یک شخص عادی فرق دارد.»

* «خدا، شیر یا خط؟ نمی‌کند»

* «خداوند زیرک است اما بدخواه نیست.»

* «نگران مشکلاتی که در ریاضی دارید نباشید. به شما اطمینان می‌دهم که مشکلات من در این زمینه عظیم‌تر است.»

* «همزمان با گسترش دایرهٔ دانش ما، تاریکی‌ای که این دایره را احاطه می‌کند نیز گسترده می‌شود.»

* «یک فرد باهوش یک مسئله را حل می‌کند اما یک فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌کند.»

* «اگه نمرهٔ تستت تک شد ناراحت نشو!»

* «در دنیایی که دیوارها و دروازه‌ها وجود ندارند چه احتیاجی به پنجره و نرده است؟»

* «از وقتی که ریاضی‌دانان از سرو کول «نظریه نسبیت» بالارفته‌اند، دیگر خودم هم از آن سر در نمی‌آورم.»

* «دوچیز بی‌پایان هستند: اول «منظومه شمسی»، دوم «نادانی بشر»، در مورد اول زیاد مطمئن نیستم.»

* «من نمیدانم انسان‌ها با چه اسلحه‌ای در جنگ جهانی سوم با یک‌دیگر خواهند جنگید، اما در جنگ جهانی چهارم، سلاح آنها سنگ و چوب و چماق خواهد بود.»

 



سخنان ماهاتما گاندی رهبر فقید هند

 

 

**پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی. مهاتما گاندی

 

**تمامی گناهان ، نهانی صورت می گیرد. آن لحظه ای که درک کنیم خداوند حق بر افکار ما گواه است ، شاید رها و آزاد شویم. مهاتما گاندی

 

**هیچ چیز نمی تواند مانع آن شود که به همسایگان خویش در ماورای مرزهای خود نیز خدمت کنیم . ماهاتما گاندی 

 

**خود را قربانی کنیم بهتر است تا دیگران را. گاندی

 

**این مرزها را هرگزخداوند به وجود نیاورده است . ماهاتما گاندی 

 

**من به کسانی که از مذهب خود با دیگران سخن می گویند و تبلیغ می کنند مخصوصاً وقتی که منظورشان این است که آنها را به دین خود در آورند هیچ اعتقاد ندارم. مذهب و اعتقاد با گفتار نیست بلکه در کردار است و در این صورت عمل هر کس عامل تبلیغ خواهد بود . ماهاتما گاندی

 

**این کتاب به توصیه سازمان تربیتی و علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و برای تجلیل از گاندی گرد آوری شده است. متن اصلی آن در سال 1958 به زبان انگلیسی انتشار یافت. این کتاب منتخبی است از کتابها، مقالات، مصاحبه ها و نطقهای گاندی . ماهاتما گاندی 

  

**من از محدودیتها و نارساییهای خود آگاهم و این آگاهی تنها مایه قدرتم می باشد. آنچه در زندگی خود انجام داده ام بیش از هر چیز دیگر در نتیجه اطلاع و قبول محدودیتها و نارساییها بوده است . ماهاتما گاندی

 

**تنها از طریق عشق است که می توانیم به حقیقت برسیم، زیرا خداوند، نه تنها حقیقت است، بلکه عشق نیز هست. در نتیجه، بدون عشق به حقیقت، هیچ تجربه ای از حقیقت وجود نخواهد داشت، به بیانی دیگر ” اگر می خواهیم روزی شاهد نفوذ حقیقت در تمامی جهان باشیم، باید به جایی برسیم که کم اهمیت ترین موجود جهان خلقت را به اندازه خود دوست بداریم و برای رسیدن به چنین جایی، نباید از هیچ یک از ابعاد زندگی بگذریم”. ماهاتما گاندی

 

**انسان نمی تواند در حوزه ای از زندگی خود با درستی و صداقت عمل کند در حالی که در سایر حوزه های زندگیش آلوده نادرستی هاست . زندگی ، واحدی تجزیه ناپذیر است . ماهاتما گاندی

 

**لحظاتی در زندگی پیش می آید که باید به اقدام پرداخت و جلو رفت، حتی اگر نتوان بهترین دوستان را با خود برد. همیشه به هنگامی که چند وظیفه با هم تصادم پیدا می کنند باید ” صدای ضعیف و آرام” درونی داور نهایی باشد . ماهاتما گاندی

  

**در مورد خدا این اشکال هست که نمی توان او را توصیف و بیان کرد. اما توصیف حقیقت در قلب هر بشری نهفته است. حقیقت همان چیزی است که شما در این لحظه، حق می شمارید و همان خداست. اگر کسی همین حقیقت نسبی را بپرستد و پیروی کند می تواند مطمئن باشد که به مرور زمان به حقیقت مطلق یعنی خدا هم نایل خواهد شد . ماهاتما گاندی

  

**هدف ، همـواره از ما دور می شـود ، هر چه به پیشــرفتهای بزرگـتری نائل آییــم، بیش تر به بی ارزشی خود پی می بریم. شادمانی در تلاش نهفته اسـت نه در دستیابی به هدف. تلاشٍ تمام و کمال، عین پیروزی است . ماهاتما گاندی

 

**برای کسی که اندیشه عدم خشونت را در خود پرورده است تمام عالم یک خانواده است. نه ترسی به دل دارد و نه کسی از او می ترسد . ماهاتما گاندی

 

**نباید دانه ای برنج یا تکه ای کاغذ را به هدر دهید وقتتان را نیز. وقت ما به خود ما تعلق ندارد بلکه متعلق به ملت است و ما امانتدارانی هستیم که باید به بهترین نحو از آن بهره بگیریم . ماهاتما گاندی

 

**جنگنده عاشق مرگ است. نه مرگ در بستر بیماری بلکه مرگی که در میدان نبرد سر می رسد… مرگ در هر زمانی خجسته و مبارک است ولی برای جنگنده ای که برای آرمان خود -حقیقت- می میرد خجستگی آن دو چندان است . ماهاتما گاندی 

 

**چیزی در درونم مرا وا می دارد رنج خود را با صدای بلند فریاد کنم. من نیک دانسته ام که چه باید بکنم. آنچه در درونم هست و هرگز فریبم نمی دهد اکنون به من می گوید:(باید در مقابل تمام دنیا بایستی حتی اگر تنها بمانی. باید چشم در چشم تمام دنیا بدوزی حتی اگر دنیا با چشمان خون گرفته به تو بنگرد. ترس به دل راه نده. به سخن آن موجود کوچکی که در قلبت خانه دارد اطمینان کن که می گوید: “دوستان همسر و همه چیز و همه کس را رها کن و فقط به آنچه برایش زیسته ای و به خاطرش باید بمیری شهادت بده”). ماهاتما گاندی 

 

**دانش الهی از راه کتابها کسب نمی شود. بلکه باید آن را در وجود خود درک کرد . ماهاتما گاندی

 

**کتابها در بهترین صورت خود می توانند فقط وسیله کمک باشند و اغلب هم موجب مزاحمت می شوند . ماهاتما گاندی 

 

**عدم خشونت فقط وقتی خواهد بود که ما کسانی را دوست بداریم که از ما نفرت دارند. می دانیم که عمل کردن به این قانون بزرگ محبت چقدر دشوار است. اما آیا انجام تمام کارهای بزرگ دشوار نیست؟ . ماهاتما گاندی

  

**محبت نیرومندترین قدرتی است که جهان در اختیار خود دارد و در عین حال ساده ترین نیرویی است که بتوان تصور کرد . ماهاتما گاندی

  

**وظیفه ما نیست که خطای دیگران را جستجو کنیم وبه قضاوت درباره دیگران بنشینیم.ما باید تمام نیروی خویش را برای قضاوت در کار خودمان صرف کنیم و تا وقتی که حتی یک خطا در خود می بینیم حق نداریم که در کار مردم دیگر دخالت کنیم . ماهاتما گاندی

  

**من از گناه بدم می آید نه از گناهکار . ماهاتما گاندی



سخنان ناپلئون بناپارت

 


ناپلئون بناپارت : در دنیا فقط از یک چیز باید ترسید و آن خود ترس است .

 

ناپلئون بناپارت : اولین شرط توفیق شهامت و بی باکی است .

 

ناپلئون بناپارت : نایاب ترین چیزها در جهان دوست صمیمی است .

 

ناپلئون بناپارت : دردها و رنج ها فکر انسان را قوی می سازد

 

ناپلئون بناپارت : کسانی که روح نامید دارند مقصرترین مردم هستند.

 

ناپلئون بناپارت : کسی که می ترسد شکست بخورد حتما شکست خواهد خورد.

 

ناپلئون بناپارت : یک روز زندگی پر غوغا و در شهرت و افتخار بهتر از صد سال گمنامی است.

 

ناپلئون بناپارت : پیروزی یعنی خواستن .

 

ناپلئون بناپارت : عشق گوهری است گرانبها ، اگر با عفت توام باشد.

 

ناپلئون بناپارت : عفت در زن مانند شجاعت است در مرد ، من از مرد ترسو همچنان متنفرم که از زن نانجیب

 

ناپلئون بناپارت : فداکاری در راه وطن از همه فضایل باارزشتر است.

 

رده بندی 8 تیم برتر اروپایی بر اساس تعداد عنوان قهرمانی

طرفداری – همیشه بحث های فراوانی بر سر پرافتخارترین تیم فوتبال دنیا بین هواداران تیم های مختلف وجود داشته است. در این یادداشت که برگردانی از مقاله ای با همین نام در سایت بین المللی”FTBpro” می باشد، ‌به بررسی 8 تیم اروپایی که تا کنون بیشترین عناوین قهرمانی را از آن خود کرده اند، می پردازیم. این عناوین شامل قهرمانی در سطح ملی، اروپایی و جهانی است و رده بندی اعلام شده فقط بر اساس تعداد عناوین قهرمانی نه بر اساس اهمیت آنها.

8- یوونتوس تورین از ایتالیا با 55 عنوان قهرمانی

تیم یوونتوس بیشترین عنوان قهرمانی را در بین تیم های ایتالیایی در اختیار دارد که مهمترین این عناوین عبارتند از:

29 قهرمانی سری آ، 1 قهرمانی در سری بی، 9 قهرمانی در جام حذفی، 5 قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا، 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در جام یوفا، 2 قهرمانی در جام در جام اروپا، 2 قهرمانی در جام باشگا ههای جهان و چند جام دیگر.

7- لیورپول از انگلیس با 59 جام

تیم لیورپول گذشته درخشانی دارد و تا کنون به اکثر جام های ممکن رسیده است، اما اکنون تا حدودی از آن گذشته پر افتخار فاصله گرفته است. مهمترین عناوین لیورپول عبارتند از:

18 قهرمانی در لیگ برتر، 7 قهرمانی در جام حذفی، 8 قهرمانی در جام اتحادیه، 15 قهرمانی در سوپر کاپ انگلیس، 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در جام یوفا و 3 قهرمانی در سوپر کاپ اروپا.

6- بایرن مونیخ از آلمان با 59 جام

تیم بایرن مونیخ بیشترین عنوان قهرمانی را در بین تیمهای آلمانی در اختیار دارد و در فصل گذشته توانست با فتح سه گانه، تعداد این عناوین را افزایش دهد، مهمترین این عناوین عبارتند از:

23 قهرمانی در بوندسلیگا، 16 قهرمانی در جام حذفی، 11 قهرمانی در سوپرکاپ آلمان، 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 1 قهرمانی در جام یوفا، 1 قهرمانی در جام در جام اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان.

5- منچستر یونایتد از انگلیس با 61 جام

شیاطین سرخ نیز در این رده بندی حضور دارند و بیشتر این عناوین را در دوران سر آلکس فرگوسن کسب کرده اند، مهمترین این عناوین عبارتد از:

20 قهرمانی در لیگ برتر، 11 قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی در جام اتحادیه، 15 قهرمانی در سوپر کاپ انگلیس، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 1 قهرمانی در جام یوفا و 1 قهرمانی در جام در جام اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگا ههای جهان.

4- رئال مادرید از اسپانیا با 75 جام

مادریدی ها نیز در رتبه چهارم این رده بندی قرار دارند، آنها همچنین با 9 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در این زمینه رکورد دار هستند سایر عناوین مهم عبارتند از:

32 قهرمانی درلالیگا، 18 قهرمانی در جام حذفی، 9 قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا، 9 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی در جام یوفا، 1 قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و 3 قهرمانی در جام باشگا ههای جهان و چند جام دیگر.

3- بارسلونا از اسپانیا با 77 جام

تیم بارسلونا در حال حاضر با داشتن بازیکنانی نظیر مسی و نیمار بهترین تیم جهان فوتبال به حساب می آید و در گذشته نیز افتخارات فراوانی کسب کرده اند، مهمترین این عناوین عبارتند از:

22 قهرمانی درلالیگا، 26 قهرمانی در جام حذفی، 10 قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 4 قهرمانی در جام در جام اروپا، 4 قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان و چند جام دیگر.

2- سلتیک گلاسکو از اسکاتلند با 105 جام

سلتیک در حال حاضر تیمی بدون رقیب در اسکاتلند است و توانشته است عناوین پرشماری را کسب کند، مهمترین این عناوین عبارتند از:

44 قهرمانی در لیگ برتر، 36 قهرمانی در جام حذفی، 14 قهرمانی در جام اتحادیه، 10 قهرمانی در سوپر کاپ اسکاتلند، 1 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.

1- گلاسکو رنجرز از اسکاتلند با 125 جام

رتبه اول این رده بندی در اختیار رنجرز می باشد که تا کنون جامهای متعددی را کسب کرده اند و با اقتدار در صدر این رده بندی جای دارند، مهمترین این عناوین عبارتند از:

54  قهرمانی در لیگ برتر، 33  قهرمانی در جام حذفی، 27  قهرمانی در جام اتحادیه، 10 قهرمانی در سوپر کاپ اسکاتلند، 1 قهرمانی در جام در جام اروپا.