زندگی از نگاه من

جایی واسه چیزایی که تو هیچ جا نیست!!

زندگی از نگاه من

جایی واسه چیزایی که تو هیچ جا نیست!!

مردمان سایه ای کیستند؟{بخش اول}

یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 10:36

مردمان سایه ای کیستند؟{بخش اول} 

قرن‌هاست که ادعای مشاهده پیکره‌های اسرار آمیزی در اقصی نقاط جهان در موقعیت‌های مختلف با انسان‌های مختلف گزارش می‌شود. این برخوردها مختص منطقه جغرافیایی خاصی نبوده‌اند. همین‌طور هیچ شباهت خاصی بین افرادی که این برخوردها را گزارش کرده‌اند وجود ندارد. اما راز این پیکره‌های سایه گون چیست؟ براد استایگر، یکی از ستارگان دنیای تحقیقات پارانرمال است. او کسی است که برای چندین دهه وقایع بدون توضیح را جمع‌آوری، مستند و منتشر کرده است. در این مقاله او به پدیده رازآلود سایه گون‌ها پرداخته؛ پدیده‌ای که گزارش‌های مشاهده آن را در تمام کشورها و در زمان‌های مختلف می‌توان پیدا کرد.

 

اولین باری که عبارت «مردمان سایه‌ای» را شنیدم، اواخر دهه ۹۰ بود. مهمان یکی از برنامه‌های گفت‌وگو محور بودم. مجری، برنامه‌اش را با پرسیدن سوالی از من شروع کرد و گفت: «از آنجا که چندین دهه است در حال کندوکاو در مورد زوایای پنهان واقعیات هستید، بهتر است کمی در مورد مردمان سایه‌ای برای مخاطبان برنامه صحبت کنید.» من بلافاصله توضیح دادم که در قبایل سرخ پوست، داستان‌های بسیاری در مورد برخورد با این پدیده وجود داشته است. بعد داستان برخورد با یک حکیم را تعریف کردم که از من پرسیده بود هرگز پیکری مات یا سایه مانند را از گوشه چشمانم دیده‌ام یا نه؟ پاسخ من به این سوال مثبت بود چون آنها را بارها و بارها مشاهده کرده بودم. حکیم از من پرسید: «در سمت راستت بودند یا چپ؟» بعد از یکی دو ثانیه تامل به او گفتم که این پیکره‌های سیاه را در پشت شانه راستم دیده بودم. او نیز با لبخندی به من گفت که این چیز خوبی است: «می گویند اگر آنها را از روی شانه راستتان ببینید، ممکن است توتم شما باشند؛ یعنی راهنمای شما هستند و از شما محافظت خواهند کرد. اگر آنها را از روی شانه چپتان دیده باشید، ممکن است یا با یک تریکستر یا متقلب طرف باشید، با مرگ! اگر با مرگ طرف باشید، می‌توانید از او هر نوع سوالی بکنید و او موظف است به شما پاسخ درست بدهد. روح مرگ باید همیشه حقیقت را بگوید چون می‌داند همیشه اوست که حرف آخر را می‌زند!» اینها را که تعریف کردم، جو ترسناکی در برنامه به وجود آمد. ده‌ها نفر با برنامه تماس گرفتند و درمورد تجربیاتشان با مردمان سایه‌ای با اپراتورها صحبت کردند. بسیاری از آنها در پشت شانه چپشان آنها را دیده بودند و من باقی زمان برنامه در تلاش بودم تا به آنها اطمینان دهم احتمال اینکه آنها روح مرگ را دیده باشند، بسیار ناچیز است. در عوض آنها ممکن بود هر نوع موجودی از دنیای اثیری را دیده باشند.

بحث‌های داغ
در ایالات متحده و کانادا مبحث مردمان سایه‌ای تبدیل به یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در محافل پارانرمال شده است. برنامه‌های رادیویی شبانه و اینترنت پر شده‌اند از گزارشات کسانی که با سایه‌ها روبه‌رو شده یا برخورد داشته‌اند. مردم ادعا می‌کنند این پیکره‌ها به سرعت از اتاق‌های خواب، نشیمن یا حتی حیاط منزل آنها ناپدید می‌شوند. در بیشتر موارد، شاهدان ادعا می‌کنند این پیکره‌های سیاه رنگ را با «دید پیرامونی» می‌بینند (یعنی مثلا از گوشه چشم)، اما با این حال فکر می‌کنند چیزی واقعا آنجا بوده است. مناظره‌های بسیار جالبی در مورد اینکه آیا آنها ارواح مردگان هستند یا بیگانگانی از جهانی دیگر یا ومپایرهای انرژی آشام از ابعادی دیگر، هنوز شنوندگان برنامه‌های رادیویی را تا طلوع خورشید بیدار نگه می‌دارد.

حدس و گمان ها
ادعا شده این وجودهای سایه‌گون قرن‌هاست همراه بشر هستند. آنها به عنوان موجوداتی که ادعا می‌شود از ابعادی دیگر به این جهان می‌آیند، معمولا تحت تاثیر احساسات انسانی به انسان‌ها جذب می‌شوند؛ مخصوصا احساساتی مانند ترس، عدم اعتماد به نفس و طمع.
بسیاری از شاهدان معتقدند آنها ارواح مردگان هستند، اما این پدیده هیچ ارتباطی به دنیای پس از مرگ ندارد. بسیاری دیگر تصور می‌کنند آنها اشباحی هستند که در یک فضا مانند محیط یک اتاق یا خانه یا دفتر کار یا حتی یک جنگل ترسناک گیر افتاده‌اند اما این موضوع هم درست نیست. بعضی از شاهدان متقاعد شده‌اند که برخوردشان با یک سایه گون همزمان با مشاهده یک یوفو بوده و به همین دلیل با دیدن جسمی نورانی در آسمان که آن شب دیده‌اند، ارتباط دارد که روی این موضوع هم باید بررسی بیشتری انجام شود. تعداد بسیار زیادی از شاهدان این پدیده نیز معتقدند که مردمان سایه‌ای یا همان سایه‌گون‌ها، شخصیتی مهربان، لطیف، نیکخواه و حتی فرشته گونه داشته‌اند. بعضی از آنها فکر می‌کنند دلیل مشاهدات بسیار زیاد آنها ممکن است این باشد که آنها خواهان ارتقای درک ما از جهان پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، هستند.
البته پس از بررسی گزارشات متعددی که به دست من رسیده، فکر می‌کنم بیشتر سایه گون‌ها در طبقه‌بندی تریکسترهای کیهانی قرار دارند که موجوداتی حقه باز و حیله‌گر و خواهان شرارت و بدی نسبت به شاهدان خود هستند . متاسفانه بعضی از این موجودات با نیتی خیر به انسان‌ها نزدیک نمی‌شوند. بلکه ادعا شده ممکن است آنها به نیت تسخیر بدن انسان‌ها پا به این جهان گذاشته باشند.

برچسب‌ها: مردمان سا یه ای